What are words ?

En bra fråga, folk säger ta en dag i taget. Hur ska jag kunna göra det, när jag inte ens kan ta en sekund i taget ?  Det gör så ont, vart tog allt det enkla vägen ? Varför får jag alla dessa bakslag ?

Jag vill inte vara så här, jag skrämmer iväg alla.. tillslut orkar ingen med mig, och vad gör jag då ?

det känns som att jag kommer sitta där tillslut, ensam. Men jag kan inte rå för hur jag mår, eller att jag sjunker längre ner.. Tro mig, jag försöker le, jag försöker så JÄVLA hårt. Men det räcker visst inte, och vad gör man då ? finns det någon som har ett bra svar på det ? För det har inte jag.

 

 

Tankarna snurrar hela tiden runt runt runt, alla låtar som påminner om dig gör ont.  Vad var det som hände egentligen ?

Jag har redan förstått allt det här med att livet är inte rättvist. jag märker det varje dag, Men snälla lite rättvisa måste man väl få ? lite grann iallafall ?

Just i detta ögonblick och som i många andra ögonblick önskar jag att mamma var här, att hon satt bredvid mig här i min lilla lägenhet och kramade om mig.. jag vet att hon skulle göra det om jag bad henne, men jag gör det inte, och varför vet jag inte. Min mamma är en sån underbar människa, för hur mycket hon än har så tar hon sig alltid tid att lyssna på mig.. Hon tröstar mig när jag är ledsen och jag vet att hon alltid finns där.
MAMMA : JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT PÅ DENNA JORD ! glöm aldrig det <3


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hjärtat... Andas nu och försök att hitta de positiva sakerna i ditt liv. Du fokuserar helt och hållet på de negativa just nu. Du tror inte det finns något positivt, men det gör det alltid.

Tex, så har du mig och din bror. Även om vi inte är hos dig så är vi med dig i själ och hjärtat hela tiden. Vi bådar stöttar dig alltid!

Du har oxå vänner som bryr sig, och de ska du vara rädd om.

Du kan tänka oxå tänka på små saker som att du bor i en fin (dock rätt stökig just nu) lägenhet. Du har en dator och en telefon som gör att du kan hålla koll på yttervärlden. Du har möjlighet att välja varje dag vad du ska äta. Osv osv... Det finns många saker som är bra i ditt liv, det gäller "bara" att ta fram dem!

Tusen varma kramar och pussar till dig mitt älskade barn!

2011-07-13 @ 07:57:54
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Ingela

Sofia, jag säger till dig som jag sagt många gånger till mamma (och många andra med)"för varje negativ tanke, tänk två positiva tankar så blir det till slut mest positiva tankar". Det är inte lätt men det går...



Kram på dig, hoppas att du hittar något positivt och kul att tänka på...

2011-07-14 @ 16:18:32
Postat av: josephine

Du vet att jag alltid kommer finnas för dig. Precis som du funnits för mig. Jag kommer aldrig lämna dig ensam gumman, ALDRIG <3

2011-08-16 @ 15:34:06
URL: http://ateenagersopinion.blogg.se/
Postat av: Bragehelena

Thanks for the info!

2011-10-06 @ 13:58:07
URL: http://bragehelena.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0